top of page
  • Foto van schrijverRobert Schwab

Klant is koning, maar JIJ bent keizer (spoedopdrachten)

Bijgewerkt op: 3 mrt.

Iedere ondernemer heeft het een keer meegemaakt of zal het een keer meemaken; een klant met spoedopdracht waar helemaal geen tijd voor is? De klant is koning, dus dit is geen probleem denk je dan?


Fout, als ondernemer dien je altijd in controle te blijven over jouw eigen bedrijfsvoering.


Dus ook wanneer je een opdracht of order kan aannemen of uitvoeren.



Klant is koning, maar JIJ bent keizer
Altijd beschikbaar voor de klant


De uitzondering op de regel


Je bedrijf werkt op volle toeren, je hebt veel werk aan orders of opdrachten lopen. Maar dan komt er een klant die zijn wensen bovenaan de lijst wil plaatsen. Je staat voor de keuze: toegeven aan de druk van de klant en je planning overhoop gooien of trouw blijven aan jezelf en je bedrijf?


Wat als je toegeeft aan een last-minute verzoek van een klant, terwijl je weet dat dit eigenlijk niet haalbaar is. Hiermee geef je de klant onbedoeld de controle over jouw bedrijf. Dit kan leiden tot ongelijke behandeling van je klanten en een verstoring van je bedrijfsvisie.



Houd de regie in handen


Gelukkig is er een oplossing: zeg ja, maar onder jouw voorwaarden. Geef aan dat je de opdracht graag wilt aannemen, maar alleen onder bepaalde omstandigheden. Op deze manier behoud je de regie over jouw bedrijfsvoering en voorkom je dat je andere klanten tekortdoet.


Bijvoorbeeld, stel een spoedtoeslag voor om de extra inspanning te compenseren. Hiermee geef je de klant de mogelijkheid om te kiezen of hij bereid is extra te betalen voor een snellere service.


Is dit onredelijk? Absoluut niet! Vergelijk het met het boeken van een hotelkamer via Booking.com vlak voor het weekend. Verwacht je dan dezelfde prijs als wanneer je weken van tevoren boekt?


Klaar om de controle terug te nemen?


Wil jij leren hoe je als ondernemer de controle kunt behouden en tegelijkertijd jouw klanten tevreden kunt stellen?


Neem dan nu contact op. Samen kunnen we jouw bedrijf laten groeien en succesvol maken.


Aarzel niet, laat mij je helpen om de regie terug te nemen en jouw bedrijf naar nieuwe hoogten te brengen.





27 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page